top of page

Az elmúlt évek egyik legjobban várt új részvénye: tőzsdére mehet idén a Shein

shein4.jpg

A világsikert arató kínai fast fashion óriás a hírek szerint még tavaly év végén adta be a nyilvános részvénykibocsátási kérelmét az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletéhez (SEC).

Szuperhatékony, mesterséges intelligencia alapú üzleti modell

Nagy eséllyel Önnek sem kell bemutatni a kínai Shein-t, amely az elmúlt években világszerte az olcsó divatáru szimbóluma lett. A cég 2015-ben, egy arculatváltás után kapcsolt nagyobb sebességre és villámgyorsan globális szereplővé lépett elő.

Bármennyire is meglepő, a Shein sikerének titka nem csupán abban rejlik, hogy a versenytársak árai „alá licitál”. A cég hihetetlen hatékonysággal, a saját elmondása szerint valós idejű adatokra támaszkodó, kereslet-alapú üzletei modellel dolgozik.

Bontogassuk egy kicsit a fenti mondatot és mindjárt egyértelmű lesz, hogy mit ért ez alatt a Shein.

A fast fashion cégek (H&M, Zara, Forever 21, stb.) egyik legnagyobb problémája az el nem adott árukészlet, amelyet a legtöbb esetben a raktárban tárolás után valahogyan meg is kell semmisíteni. Ezzel egyrészt elveszítik a gyártási és szállítási költségeket, a cég szempontjából már használhatatlan áru foglalja a raktár kapacitást és a végén a megsemmisítésre is költeni kell.

Ezzel szemben a Shein valós idejű adatokra támaszkodó, kereslet-alapú üzleti modelljének pont az a lényege, hogy minden új termékből először csak 100-200 darabot gyártanak.

Ezt követően a mesterséges intelligencia alapú rendszerük a felhasználói aktivitás alapján eldönti, hogy szükség lesz-e több darabra az adott dizájnból, sőt, a népszerű darabokat kombinálva automatikusan új terveket is készít.

Automatikusan kapnak megrendelést az alvállalkozók, ezáltal a lehető legkisebb a többletgyártás és a pazarlás, ami önmagában 30-40%-os költség csökkenést eredményez.

A Shein óriási előnye a versenytársaival szemben, hogy csak akkor gyárt vagy gyártat nagyobb mennyiségeket, ha biztos benne, hogy népszerű lesz az adott termék.

Átlagosan 40 napos készletforgalommal üzemelnek (kétszer gyorsabban, mint a Zara és a H&M) és 2% körül van az el nem adott darabok aránya, ezzel minimalizálják a raktár igényt is. A Shein 40%-os piaci részesedést tudhat magáénak az USA-ban és 66 milliárd dollárra becsülték az értékét.

A legutóbbi nagy kínai cég amerikai tőzsdei debütálása (NIO) az első 3 kereskedési napon 130% hasznot hozott a korai befektetőknek. Ennek ismeretében teljesen érthető, hogy a tőzsdék tárt karokkal várják a Shein részvények nyilvános bevezetését.

Szeretne az elsők között értesülni a Shein tőzsdei bevezetésének időpontjáról?

Regisztráljon az IPO figyelő szolgáltatásunkra, amelynek lényege, hogy a feliratkozók az elsők között jutnak hozzá a Shein tőzsdei bevezetésével kapcsolatos hírekhez.

A cikk forrásai: nasdaq.com, forex.com, vg.hu, The Wall Street Journal YouTube

Űrlap
shein4.jpg
Regisztráljon és értesüljön az elsők között a Shein tőzsdei bevezetésének hivatalos dátumáról
bottom of page